Turystyka biznesowa w Katowicach prężnie się rozwija

Komentarzy (0) Biznes

Rok 2017 był kolejnym wyjątkowym okresem dla rozwoju przemysłu spotkań w Katowicach. W mieście pojawili się nowi inwestorzy z różnych sektorów gospodarki, w tym także na rynku hotelarskim, zwiększyła się liczba odwiedzających miasto uczestników spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. Jednym z kluczowym czynników sukcesu jest ogromny potencjał oddanego do użytku w 2015 r.  Międzynarodowego Centrum Kongresowego (MCK), który ze Spodkiem tworzy największą przestrzeń konferencyjna w Polsce.

ESL Helena-Kristiansson

W 2017 roku zorganizowano w Katowicach 6334 wydarzeń biznesowych, w tym kolejną edycje Intel Extreme Masters z ponad 170 tys. gości, a także Europejski Kongres Gospodarczy, Międzynarodowe Targi Górnictwa, Przemysłu Energetyczneo i Hutniczego czy też Targi Muzyki Świata WOMEX. We wszystkich wydarzeniach w 2017 roku wzięło udział 826 883 uczestników.

– Ponad 826 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2017 r. Kolejny rok z rzędu jest rekordowy! Do Katowic w zeszłym roku przyjechało o 64 tys. więcej osób więcej niż w 2016 r. Oznacza to 8% wzrost. To pokazuje, że sprawdza się nasza konsekwentnie realizowana strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. W tym roku w Katowicach odbędzie się Szczyt Klimatyczny ONZ, a w roku kolejny Światowa Konferencja Antydopingowa – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Za każdym razem podkreślamy, że tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta i naszych mieszkańców. Rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze, czy lokalni sklepikarze. Przeciętnie uczestnik konferencji korzystający z noclegu „zostawia” w Katowicach blisko 628 zł, a nie korzystający 141 zł. Co ważne, wiele osób, które przyjeżdżają do Katowic w celach biznesowych – chętnie tu wraca, by np. z całą rodziną iść na koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w jednej z najlepszych sal koncertowych świata, czy też wybrać się na jeden z katowickich festiwali znanych w całej Europie. To doskonała promocja Katowic – dodaje prezydent Krupa.

W 2017 roku w Katowicach odbyło się łącznie 6 334 spotkania biznesowych, przy czym jedna czwarta z nich trwała dwa dni lub dłużej. Warto tutaj podkreślić, że wydatki uczestników wydarzeń konferencyjnych poniesione przez nich w Katowicach wyniosły ponad 140 mln zł. W świetle badań uczestników spotkań konferencyjnych – Katowice są miastem, które spełnia wymagania delegatów w zakresie wydarzeń biznesowych. Wraz z rozwojem popytu na spotkania rozwija się także baza noclegowa w mieście, pojawiają się nowi inwestorzy, a realizowane inwestycje infrastrukturalne poprawiają, i tak już dobrze ocenianą, dostępność komunikacyjną Katowic.

08.07.2017 Katowice Tauron Nowa Muzyka

W MCK w Katowicach zrealizowano największe wydarzenie biznesowe w Polsce – międzynarodowe targi gier komputerowych i oprogramowania Intel Extreme Masters. W ciągu trzech dni MCK odwiedziło ponad 170 tys. osób. Warto dodać, że w 2018 roku Intel Extreme Masters z powodu olbrzymiego zainteresowania trwał po raz kolejny aż dwa weekendy. Tegoroczna edycja Intel Extreme Masters przyciągnęła do Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego 169 tys. osób. Transmisje na żywo, materiały wideo i inne publikacje na Twitterze i Facebooku dotyczące wydarzeń wyświetlano 187 mln razy, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln. Rekordowa pula nagród wszystkich turniejów rozegranych na przełomie lutego i marca w Katowicach wyniosła ponad 7 mln złotych. Najbardziej prestiżowe zmagania odbyły się w Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive i StarCrafta II. Dodatkowo odbyły się targi IEM Expo, na których nie zabrakło czołowych firm z branży technologicznej oraz influencerów. Na terenie targów znalazły się cztery sceny esportowe i strefa Intel Experience Zone, w której odwiedzający mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami.

Turystyka biznesowa stała się istotnym produktem miasta, który oddziałuje na różne sfery życia gospodarczego i społecznego oraz jest istotnym elementem promocji Katowic zarówno na rynkach krajowych, jak i międzynarodowych.

Udostępnij...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *